Trött på mig själv får att jag tappade mobilen i golvet, den sprack inte men den slutade att fungera.
Trött på Alfred för att han har sovit dåligt i två dagar.
Trött på Johan,
Trött på att jag inte lagt över alla bilder på datorn så att dom nu troligtvis är borta
Trött på mina ögon, dom kliar och jag tror att linserna har gått sönder, eller blivit skeva i alla fall.
Trött på att Alfred de senaste dagarna bara kan sova om han ligger i knät eller i famnen.
Stört trött på att bara vara hemma hela tiden.

Nu är det babymassage om 45 minuter och jag vettifan om jag orkar gå dit nu när han äntligen sover, i knät givetvis.

suck suck visst är det underbart att vara mammaledig, rosa moln OCH bla, bla, bla!!!!!




4 kommentarer

Kärstin

12 Jun 2013 18:25

Va inte så bitter nu Veronica :-)

Mamma Rehn

12 Jun 2013 21:25

Sover bara i knät..... hmmm :)

Pia

12 Jun 2013 21:53

Hejsan på dig din lilla gnällfia <3
Man har rätt att känna sig trött på allt ibland men som man brukar säga efter regn kommer sol..
Hoppa du babymassagen om du inte tycker det passar er alltid.. inget man måste göra.
Skär ned på era ev aktiviteter en lite bebis behöver i gentligen bara vara med mor och far..
Sedan gör man bara sådant man absolut vill och hoppar över resten..
Verkar som dagens föräldrar har en massa dom måste göra.
Det ända man måste göra är att ta hand om bebis på bästa sätt och absolut inget annat.
Så njut du av din mammaledighet för den tiden går blixtsnabbt.
I allra största välmening.
Kom gärna hit en helg och hälsa på med lilla familjen.
Kramar från mig

Lena

13 Jun 2013 18:13

Veronica, det låter jobbigt och ledsamt att vara så trött, hoppas att du får chansen att sova ut inom kort. Att gossen trivs bäst i din famn, förstår jag, men jag har ingen fundering på hur att ändra på det. När barnen börjar skolan, brukar det ordna sig av sig självt. Står du ut till dess? Kram

Kommentera

Publiceras ej