Bloggandet går sådär. Instagram är bättre :) 

Idag ska vi gå till öppna förskolan. Alfred behöve umgås lite med barn sa han. Antingen biter han och rivs, eller så är han mesig och gråter bland högljudda barn. Vi får öva oss på en jämn nivå ;)

Nu till något annat. Pelargoner, skulle man klippa ner dom och ställa de mörkt? I källaren? Hur kallt? Hur länge? Ska dom vattnas? 

Det står just nu 4 st krukor i fönstren och dom ser lite tråkiga ut så jag skulle vilja gömma dom men jag kommer inte i håg hur det var? Det kanske inte ens var dom blommorna man kan göra så med? 

Hjälp tack! :) 



2 kommentarer

Lena

07 Nov 2013 14:48

Man kan säkerligen göra på flera sätt. Här kommer min metod och den har jag "ärvt" från Mamma: jag plockar undan pelargonerna nu i november, ställer dem svalt utan att klippa ner, det får gärna vara ljust men kan också vara mörkt. Några enstaka gånger skvätter jag vatten på dem under vinterhalvåret, inte mycket men de får inte torka helt ihjäl. I februari när ljuset återvänder, tar jag in dem, klipper ner dem och börjar ge dem litet mer vatten så att de kommer igång. Då ska man också med fördel byta jord på dem så att de får ny kraft.
Jag har redan burit ut de flesta pelargoner men inte riktigt alla, jag ställer dem i baracken. Svalt men frostfritt.

Kram till dig och Johan och den välartade Alfred.
Lena

Lena

07 Nov 2013 14:51

Jättedum fråga med anledning av din kommentar om att Instagram skulle vara bättre. Är instagram som facebook, och man kan gå in i det eller? Även om man inte är datorvan? Kram från Svärmor som sitter alldeles däst av ett dygns vistelse på Spaanläggningen Loka Brunn, där jag visserligen druckit brunn men mest ätit så god mat att jag är alldeles övermätt och nöjd. Kvällens gemensamma aktivitetet med arbetskamraterna var en chokladprovning där vi fick oss till livs säkerligen flera högskolepoäng i chokladens historia och kvalitet! I väskan ligger en bit 99% choklad som Sam ska få smaka i kväll - (inte gott).

Kommentera

Publiceras ej