Steka ägg och bacon kommer det nog aldrig bli på vardagarna. Bebis vill ha mat på en gång och det vill jag med. Därför blir det samma frulle varje dag skulle jag tro.

1slev kvarg
2 slevar turkisk yoghur
En stor kvätt vispgrädde
1tsk sötningsmedel
Lite kokos och solrosfrön
1dl hallon

Blanda!

Kl 15 idag är det babymassage. Mitt lilla barn har haft salva i håret i några dagar så han kändes lite ofräsch så det fick bli ett bad efter frukosten. Hur ofta ska man bada bebisar? Jag badade honom varje dag ett tag men det kanske är för ofta?

3 kommentarer

Carolin

06 Jun 2013 07:11

Hej söta! Du behöver nog inte bada honom så ofta. Då tror jag han kan bli torr i huden. Om han kladdar ner sig så badar man ju honom såklart men annars håller det säkert med var tredje dag. Jag badar Rasmus typ varannan till var tredje dag nu.
Kram

Pia

06 Jun 2013 14:06

Bebisar brukar ju gilla att plaska i lite vatten man behöver ju inte använda tvål var gång och ta lite babyolja i vattnet istället så blir bebis mjuk och fin
dom svettas ju dom oxå precis som vi. Gå på din egen känsla när det är dags för bad.
Annars funkar ju tvättlappsmetoden oxå fast badet kanske e smidigare. Smörj gärna med lite babyolja och ge honom en helkroppsmassage kan ju vara skönt för lille Alfred . kram kram <3

Vera

07 Jun 2013 19:19

Jag har misstänkt att det blev lite för mycket bad. Olja i vattnet brukar vi ha men lite två i huvudet, parfymfri givetvis :-) min lilla svettis behöver bada men vi får skippa tvålen. I huvudet.

Kommentera

Publiceras ej