Äter hon bröd? Har nog blivit tokig?

Nej men hon har hittat lowkarb bröd på Ica. I ärlighetens namn så var det väl inte en smaksensation men det är bra att det finns om man ska göra varma mackor, smörgåstårta eller liknande.

I denna varianten jag köpt var det ändå en del kolhydrater. Det rä 3,4g per skiva. Jag vet att det finns varianter med 2,5g per skiva. Men jag vet inte. Jag käkade väldigt sällan bröd innan jag började med LCHF så varför börja nu? Jag saknar det inte speceillt mycket. Mer än att det är "smidigt" att ta en macka när man är hungrig. Sen att det finns nästan alltid tillgängligt både hemma och på jobbet. Men annars så saknar jag det inte.

 

I tomater är det igentlgen ganska mycket kolhydratatere, men mackan skulle bli förr torr annars.

Det trots att jag harr 5mm tjockt smörlager under allt pålägg.

 

Kommentera

Publiceras ej